?>

İzinsiz nitratlı gübre kullanan çiftçilere uyarı

Yapılan son düzenleme ile nitratlı gübre kullanacak çiftçilerin Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüklerine başvurmak zorunda oldukları belirten yetkililer, çiftçilere önemli uyarılarda bulunuyor.

Gündem - 9 yıl önce

Batman Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Nurettin Kiyas, patlayıcı yapımında kullanılan amonyum nitrat içeren gübre kullanımıyla ilgili çiftçilere önemli uyarılarda bulundu. Kiyas yaptığı açıklamada, çiftçilerin yeni kanuna göre bundan sonra tarlaya atacakları nitratlı gübreyi kendilerinin bilgisi ve kontrolü dahilinde kullanmak zorunda olduklarını belirterek, aksi takdirde bilgileri dışında gübre kullanan çiftçilerin cezayla karşı karşıya kalacaklarını söyledi. Nitratlı gübreyle ilgili yeni düzenleme yapıldığını hatırlatan Kiyas, “Bilindiği üzere Bakanlığımızca son 5-6 aydır nitratlı gübrelerin kullanımıyla ilgili bir düzenleme çalışması vardı. Önceleri nitratlı gübrelerin kullanımı yed-i emine alındı. Bakanlığımızın yayınladığı son genelgeyle, yüzde 33 nitratlı gübrelerin tarımsal amaçlı kullanımı tamamen yasaklandı. Onun dışında kalan yüzde 26, yüzde 21 kalsiyum aminoyum nitrat gibi gübrelerin kullanımına kontrollü bir şekilde müsaade edildi. Bunun için bizler, çiftçilerimizi uyarmak istiyoruz. Çiftçilerimiz bundan sonra yüzde 33 nitratlı gübre dışındaki bazı gübrelerin kullanımını tamamen kontrollü ve kurumumuzun bilgisi dahilinde tarlada kullanmak durumundadırlar, aksi takdirde kendileri sıkıntı yaşayabilirler.” dedi.Nitratlı gübre kullanmak isteyen çiftçilerin Çiftçi Kayıt Sistemine kayıt yaptırmak zorunda olduğunu aktaran Kiyas, “Çiftçiler öncelikli olarak nitratlı gübre kullanmak istediklerini belirtip, gelip bizde Çiftçi Kayıt Sistemine (ÇKS) kayıt yapacaklar. Sisteme kayıt yaptırdıktan sonra kendi arazileri miktarında ne kadar gübre kullanılacalarıyla ilgili kendilerine reçete verilecek. Bu reçeteleri çiftçilerimiz alıp gübreyi satın almak istediği bayiye gidecek, bayiden gübresini aldıktan sonra aldığı gübreyi kullanmak üzere durumu bizim il ve ilçe müdürlüklerimize bildirecek. Kurumumuzun bilgisi dahilinde çiftçilerimiz gübreleri kullanabileceklerdir.” diye konuştu.

Haftanın Öne Çıkanları

Op. Dr. Murat Kılıç’tan sünnet uyarısı!

2017-02-03 08:25 - Gündem

AK Parti’de SKM Başkanı Polat oldu

2017-02-05 19:42 - Gündem

Batman Gazetesi 55 yaşında

2017-02-03 08:44 - Gündem

Bir anne daha oğlunun hasretiyle vefat etti

2017-02-03 08:46 - Gündem

Eğitim-Bir-Sen’den rektöre tepki

2017-02-07 22:28 - Gündem

Almanya’yı Batman’dan arıyorlar

2017-02-07 22:18 - Gündem

"Işık “batman’ın havası düşündürüyor”

2017-02-06 21:15 - Gündem

"İluh Deresi'nde ıslah çalışmaları sürüyor"

2017-02-06 21:12 - Gündem

Belediye personeline öfke kontrolü eğitimi

2017-02-05 19:17 - Spor

Rektör Durmuş “Gönül köprüleri kuracağız”

2017-02-06 21:17 - Gündem

İlgili Haberler

HAYVANLARI KORUMA KURULU TOPLANDI

14:18 - Gündem

TATİLCİLERE SAHTE REZERVASYON UYARISI

14:17 - Gündem

84 BİN METREKAREYİ AŞAN PARKE VE KALDIRIM ÇALIŞMASI

14:15 - Gündem

BATMAN ÇAYI'NA GİREN GENÇ HAYATINI KAYBETTİ

02:53 - Gündem

MRF DİŞ KLİNİĞİ HİZMETE AÇILDI

02:53 - Gündem

Günün Manşetleri

HÜSEYİN YAŞAR’DAN İSTİFA MESAJI

14:19 - Politika

UYUŞTURUCU OPERASYONU: 4 ŞÜPHELİ TUTUKLANDI

14:19 - Asayiş

TATİLCİLERE SAHTE REZERVASYON UYARISI

14:17 - Gündem

84 BİN METREKAREYİ AŞAN PARKE VE KALDIRIM ÇALIŞMASI

14:15 - Gündem

BATMAN ÇAYI'NA GİREN GENÇ HAYATINI KAYBETTİ

02:53 - Gündem