?>

Sandık görevlileri yürüme engelli kadına zorluk çıkardı iddiası

Batman’da yürüme engelli kadına sandık görevlilerin zorluk çıkardığı iddia edildi.

Gündem - 9 yıl önce

Batman merkez Belde Mahallesinde ikamet eden doğuştan yürüme engelli 60 yaşındaki Lalihan Sincar, sandık görevlilerinin kendisine çıkardığı zorluk nedeniyle oy kullanmadan eve döndüğünü söyledi. Belde Mahallesinde bulunan İMKB Belde İlköğretim Okulu1066 nolu sandıkta oy kullanmak için gelen yürüme engelli Lalihan Sincar, sandık görevlilerinin çifte standartlıyla karşılaştığını ileri sürdü.   Yaşananları anlatan engelli Sincar, “Oğlum sandık görevlilerine benim engelli olduğumu söylemeye gitti. Sandık görevlisi aracımızın yanına geldi. ‘Teyze sen gelemez misin?’ dediler engelli olduğumu söyledim. Önceki seçimlerde de gelip araçta bana bakıp oğluma oy kullandırıyorlardı. Sandık görevlileri tercihimi sordu. Teyze ‘Evet’ mi? ‘Hayır’ mı? dediler ben onlara ‘Evet’ deyince gidip dönmediler. ‘Evet’ dediğim için izin vermediler. Bu yüzden oğlumla epey tartıştılar. Bende bir kavga çıkmasın diye oyumu kullanmayacağımı söyledim. Oğluma anneni sırtına al getir dediler. Oğlumda beni 2 veya 3’ncü kata kadar götüremezdi. Aracımızda okuldan uzaktı. Sonuç olarak oyumu kullanmadan eve döndüm.” ifadelerini kullandı. Annesinin engelli olduğunu ve her seçimde sandık görevlilerinin yardımcı olduklarını söyleyen Lalihan Sincar’ın oğlu Kadri Demircan, “Bu defa gidip sandık görevlilerine annemin engelli olduğunu ve oyunu kullanması için yardım istediğimi söyledim. Benimle arcın başına gelip annemin kimliğini ve bilgilerini kontrol ettikten sonra bize tercihiniz ‘Evet’ mi? ‘Hayır’ mı? dedi. Bizde tercihimizin ‘Evet’ olduğunu söyleyince yardımcı olmayacağını söyledi. Bana anneni al ve getir oyunu kullandır dedi. Ben itiraz ettim. Türkiye’deki engellilere sağlanan kolaylıkların anneme de sağlanmasını istedim. Tercihimiz ‘Evet’ olduğu için zorlarına gitti. Bizimle ilgilenmediler. Orada tartıştık, annem başımız belaya gireceğine oyumu kullanmayacağım dedi. Oradan evimize döndük. Yetkililere sesleniyorum.1066 nolu sandık görevlileri kimse onlardan şikayetçiyim.”dedi.

Haftanın Öne Çıkanları

Ensarioğlu, Sırlan’ın misafiriydi

2017-04-17 00:27 - Gündem

Beşiri’li Kızlar Galatasaraya Karşı Oynadı

2017-04-17 00:30 - Spor

silahlı saldırı: Bir ölü, bir yaralı

2017-04-13 22:09 - Gündem

Uraz: Herkesten Özür diliyorum

2017-04-12 21:53 - Spor

Atletizm’de balkan 2.Cisi olduk

2017-04-10 23:35 - Spor

Meydan Projesi görücüye çıktı

2017-04-12 22:08 - Gündem

Badminton’da Türkiye Finalindeyiz

2017-04-17 20:26 - Spor

Uçar ve Polat, Yolağzı Köyündeydi

2017-04-10 23:41 - Gündem

Hamidi’den gençlere süpriz ziyaret

2017-04-13 22:07 - Gündem

Belediyeden Okul Bahçelerine Düzenleme

2017-04-12 02:19 - Gündem

İlgili Haberler

BATMAN’A YENİ VİZYON PROJESİ

01:24 - Gündem

BATMAN’DAN TÜRKİYE İKİNCİLİĞİ BAŞARISI

01:22 - Gündem

DİCLE ELEKTRİK’TEN BORÇLU TARIMSAL SULAMA ABONELERİNE UYARI

01:22 - Gündem

SASON’DA 170 MÜKELLEFE VERGİ DENETİMİ

01:20 - Gündem

84 BİNİ AŞKIN ÖĞRENCİYE, 63 BİNİ AŞKIN TARAFTARA ULAŞIM DESTEĞİ

01:19 - Gündem

Günün Manşetleri

BAKIM MERKEZİ İDDİALARI İÇİN EYLEM BAŞLATILDI

01:25 - Politika

BATMAN’A YENİ VİZYON PROJESİ

01:24 - Gündem

BATMAN’DAN TÜRKİYE İKİNCİLİĞİ BAŞARISI

01:22 - Gündem

DİCLE ELEKTRİK’TEN BORÇLU TARIMSAL SULAMA ABONELERİNE UYARI

01:22 - Gündem

U13 LİGİNİN LİDERİ 19 MAYIS GENÇLİK SPOR

01:21 - Spor